Atol Napisał(a):
-------------------------------------------------------
> Pomiar trzeba wykonać na A4, na odcinku ok. 1 km
> gdzieś w środkowej części autobany. Czy poza
> zgodami Staleksportu i GDDKiA będzie konieczny
> jakiś projekt organizacji ruchu lub inne dodatkowe
> dokumenty/zgody ? ktoś ma doświadczenia i może
> podsunąć jakąś informację w tym zakresie?
Robiłem pomiary na czynnej autostradzie, mniej więcej o tej porze roku i ciągle padał deszcz ze śniegiem.
Przekichane dla tachimetru, zwłaszcza jak zaczynają solić w nocy a w dzień pada. Żałowałem, że nie mam wbudowanej wycieraczki w lunetę.
Nieważne, ważne, że nie musiałem występować o zajęcie pasa drogowego, bo dali mi klucz uniwersalny do bramek serwisowych i miałem nie parkować na poboczu ani nie poruszać się po autostradzie, tylko drogami serwisowymi.
Od czasu do czasu tylko potrzebowałem przejechać z jednego MOP-a na drugiego MOPa albo na druga stronę, co i tak oznaczało nieraz kilkanaście km do przejechania , żeby przejechać na druga stronę
, ale to jak każdy, bez koguta itd.
Tachimetrem idzie ciężko (wbrew pozorom ciągle coś zasłania, a to ciężarówki, a to ekrany akustyczne, a to są wysokie skarpy w poboczu.
GPS-em jako tako, ale trzeba się poruszać krawędziami, a nie chodzić w poprzek jezdni zygzakiem.
Z początku wydaje się to łatwe, ale po piątej, szóstej godzinie coraz trudniej zebrać się na odwagę, żeby przejść przez oś drogi, ok. 14-16 ruch się wzmaga, za to robi się ciemno.
Niestety, nie ma co liczyć na kierowców, choćbyś miał koguta na kasku i stał na osi, będą jak gdyby nigdy nic wyprzedzać i może nawet trąbić.
Uważaj na czapkę, bo TIR potrafi zdmuchnąć z głowy.
Jak mierzysz oś, to ustaw ze 200m wcześniej tachimetr na statywie w poboczu, może część osobówek zwolni chociaż do 140, myśląc że to fotoradar.