Verbatim Napisał(a):
-------------------------------------------------------
> garo_82 Napisał(a):
> --------------------------------------------------
> -----
> > Verbatim Napisał(a):
> >
> --------------------------------------------------
>
> > -----
> > > garo_82 Napisał(a):
> > >
> >
> --------------------------------------------------
>
> >
> > > -----
> > > > Verbatim Napisał(a):
> > > > > GPS i rzędne? Masz błąd pomiaru min.
> > <0,05m
> > > > dla
> > > > > sieci stacji referencyjnych i bład
> > odbiornika
> > > > > <0,03m. Na okrągło to <0,08m<
> > > >
> > > > A mozesz podac jakies wyjasnienie takiego
> > > > rozumowania? Jakas podstawa prawna takiego
> > > > liczenia bledow, jakas naukowe opracowanie,
> > > > skrypt?
> > >
> > > Zajrzyj na stronę ASG-EUPOS
> > > tu przykładowy link z pozycjonowania w czasie
> > > rzeczywistym
> > >
> >
> [
www.asgeupos.pl]
>
> >
> > > =gen
> >
> >
> > Ale ja znam ta strone i dokladnosci tam podane.
> > Pytam na podstawie jakich zrodel (wiarygodnych)
> > Uwazasz, ze podane przez Ciebie wyliczenie
> bledow
> > srednich jest prawidlowe?
>
> Nie bardzo rozumiem?
> Kolego kpisz, czy o drogę pytasz?
> Jeśli twórca systemu ASG-EUPOS wykazuje takie
> dokładności, to czego oczekujesz? Źródeł prawa?
> Podam przykład: Mitsubishi ASX wg. danych
> fabrycznych spala 8l/100km to oczekujesz, że spali
> 4l/100km?
Afera VW pokazała, że te deklaracje producenckie to raczej manipulacja była, osiągi na specjalnych torach a nie na ulicach, do tego lewe oprogramowanie.
Skutkiem tego powstały nowe regulacje, które wymusiły stosowanie niekoniecznie racjonalnych rozwiązań konstrukcyjnych w silnikach, byle dostosować je do wyidealizowanych, ustalonych norm.
Chyba nie inaczej jest z ASG, czy raczej sieciami RTN w ogóle, bo praktyka pokazuje wysoką powtarzalność i dokładność na tych samych punktach kontrolnych.
W rezultacie można z dużą dokładnością np. przenieść reper roboczy z uwzględnieniem odchyłki uzyskanej na reperze, co potwierdza niwelacja czy tachimetria.
I wcale nie jest pewne, czy te rzędne reperów 3 klasy sa takie super, bo w końcu różnice pomiędzy H60 a H86 po 8cm to nie zmiana układu odniesienia, tylko ponowne wyrównanie sieci z dodatkowymi obserwacjami.
Coś ten nasz ustawodawca okrutnie miota się pomiędzy własnymi wytycznymi a tym, co jest w stanie zapewnić w kwestii gęstości i jakości osnowy.
A wszystko to w związku z pomiarem rury z wc do szamba albo do najbliższej studzienki w ulicy?
> Oczekujesz przy zakupie takiego auta
> źródeł prawa co do spalania pb92?
> Przecież to wiedza szkolna, i deklaracja
> producenta, zwłaszcza, że on wyraźnie deklaruje
> średnie spalanie na poziomie 8l/100km.
O tak, średnio. Ale sa kierowcy, którzy samym stylem jazdy i prędkością potrafią zejść o kilka l. A sa tacy, co będą zawsze palić min 12l i do tego opony i sprzęgło w ciągłym drifcie spalą.
> Czy do tej
> pustej łepetyny dociera, że przed rozpoczęciem
> pomiaru sytuacyjnego i wysokościowego metodą
> trygonometryczną należy w pierwszym rzędzie
> ustawić centrycznie instrument nad punktem, wraz z
> poziomowaniem instrumentu?
E, no ja ograniczam się zwykle do spoziomowania instrumentu.
Skoro i tak muszę mieć 2 nawiązania, to lepiej pójść tylko na te nawiązania a stanowisko wyliczyć, omijając błąd centrowania i pomiaru wysokości instrumentu. W zaoszczędzonym czasie już lepiej zrobić 3 nawiązanie.
Licząc ciąg tachimetryczny w ogóle pomijam mierzoną tylko kontrolnie wysokość instrumentu.
> Przecież nigdzie o tym nie napisano? A to wiedza
> szkolna...
> Pewnie spał Pan Panie kolego na zajęciach z
> geodezji niższej...
Z perspektywy czasu uważam, że lepiej było się wtedy dobrze wyspać, bo więcej dowiedziałem się z książeczki z instrukcji obsługi pierwszej Leici, którą sobie kupiłem, niż na archaicznych zajęciach na studiach, opowieściach o przetyczaniu osi tyczkami i wypełnianiem dzienników papierowych. Jak skończyłem studia po 5 latach było to już kompletne muzeum.