Jeśli zakupił Pan prawo do bezterminowego wsparcia to owszem, możnaby mówić o wyłudzeniu.
Ale...w cenie licencji jest tylko prawo do bezterminowej aktualizacji programu (jeśli wydania są) oraz bezterminowości licencji (na danym stanowisku/konfiguracji).
Wsparcie programu wymaga poświęcenia czasu, skoro oczekuje Pan jej ode mnie, pytanie, czy Pan realizuje swoją pracę za darmo?
Jest system autoryzacji, który działa w określony sposób.
System ten funkcjonuje od lat i na tym polu nie było zmian.
Moduł, który ustala do jakiego komputera jest przypisany bazuje na identyfikatorach, wysyłanych przez system i ustalanych na moment autoryzacji / aktywacji danej licencji na danym komputerze. Komputer robi to lokalnie (samodzielnie), a z serwerem kontaktuje się tylko, gdy wykrywa brak licencji. To sprawia, że na wielu konfiguracjach program jest w stanie pracować bez przeszkód, bez dostępu do internetu.
Sam plik licencji jest zapisany na dysku (aby pozwolić na samodzielne rozpoznawanie licencji - bez internetu), więc jeśli parametry konfiguracji komputera zgadzają się z obecnymi - jest to znak, że program jest uruchamiany zgodnie z licencją.
Jeśli identyfikatory zmieniają się - dotychczasowa licencja nie może być zgodna. Wtedy komputer nie wie, jakie ma stanowisko, zgłasza się do serwera i albo dostaje info o braku licencji albo nowy identyfikator (demo).
Technicznie każda taka sprawa wymaga sprawdzenia, owszem mogę zresetować kod, ale wcześniejsze szybkie resety narobiły zbyt dużego bałaganu, dostałem info, że część osób w ten sposób jechała na lewych licencjach.
Ale reset nie zawsze pomaga, czasem konieczne jest zmiana systemu autoryzacji dla konkretnego przypadku.
Potrzebna jest więc diagnostyka. Użytkownik płaci za przyspieszoną priorytetową obsługę, bezpłatnej kolejkowanej już niestety nie ma.
Jeśli 79zł netto to za dużo, mogę całkowicie zaprzestać prowadzenia wsparcia (nawet tego płatnego). Czy to jest lepsze rozwiązanie w tej sytuacji?
> Miałem licencję pełną prosiłem o podanie dlaczego
> mój kod nie działa a tu zamknięcie dostępu do
> programu i próba wyłudzenia nieładnie tak sie nie
> postępuje z klientami którzy byli jednymi z
> pierwszych
_______________________________________________________________________________________________________________________
SkyRaster ::
Inżynieria Oprogramowania ::
Programy projektowane pod Twoje potrzeby.