Autor:
Adam Wójcik (---.dynamic.gprs.plus.pl)
Do wypowiedzi Leszka chciałby dołączyć krótkie uzupełnienie. Otóż w art.57 PB rozróżnia się dwa tryby: 1. zawiadomienie o zakończeniu prac budowlanych oraz 2. wniosek o pozwolenie na użytkowanie.
W tym pierwszym trybie, czyli w trybie zawiadomienia o zakończeniu budowy - co do zasady - nie jest ani wszczynane, ani prowadzone POSTĘPOWANIE ADMINISTRACYJNE, w szczególności organ nie wydaje żadnej decyzji administracyjnej (zasada tzw. "milczącej zgody", wyrażona w art.54 PB ). Jedynie w przypadku, gdy organ zakwestionuje z jakichś uzasadnionych przyczyn takie zawiadomienie, to wówczas, w terminie 14 dni, wydaje sprzeciw w formie decyzji administracyjnej. Może niezbyt trafnie, ale w jakiś sposób jest to trochę analogiczna procedura jak prodecura weryfikacji dokumentacji technicznej przekazywanej do pzgik. Sumując: Inwentaryzacja powykonawcza obiektu budowlanego, będąca załącznikiem do wyżej omawianego Zawiadomienia, nie jest dokumentacją przeznaczoną do jakiegokolwiek POSTĘPOWANIA ADMINISTRACYJNEGO. Podkreślenia tutaj wymaga, że działanie organu zalicza się do kategorii "CZYNNOŚCI ADMINISTRACYJNE", a nie do kategorii "POSTĘPOWANIE ADMINISTRACYJNE". To są dwie całkowicie różne grupy, których w żadnym razie nie należy utożsamiać. Ostatecznym dowodem na to, że typowe czynności organu w w/w zakresie nie są żadnym postępowaniem administracyjnych jest to, że od "pozytywnego" rozstrzygnięcia organu nie przysługuje jakiekolwiek "ODWOŁANIE" (a to z uwagi na to, że to rostrzygnięcie nie jest wydawane w drodze decyzji administracyjnej, a to od decyzji przysługują odwołania).
I na koniec jeszcze jedna uwaga: w przypadku drugiego trybu, tj. wniosku o pozwolen ie na użytkowanie, zastosowanie mają uwagi opisane przez Leszka (inwentaryzacje są wyłączone z uwierzytelniania ze względów przedmiotowych).
Pozdrawiam, Adam Wójcik.
Strona domowa PTG : Forum PTG :
Zmieniany 1 raz/y. Ostatnio 2015-08-08 08:48 przez Adam Wójcik.