Wątek z przed roku, może w czymś to Panu pomoże:
......ach ale to wtedy miałem chęć wyjaśniania....teraz już bym dał sobie spokój.......
właściciel niech sobie "łazi po urzędach za free" wyjaśnia.
Nie doceniają Nas geodetów,.....chyba ze u Pana jest inaczej.
Pozdrawiam
: B/R na działce o powierzchni 0.8000 ha
Autor: VIP (---.adsl.inetia.pl)
Data: 10 sty 2012 - 12:28:46
proszę bardzo, po tygodniu rozmów z kierownikiem PODGiK wręczono mi i innym geodetom pisemko (jest w załaczniku) jak również poniżej (zrobiłem OCRem) wrazie wklejania cytatów.
WYTYCZNE PODGiK w LIPNIE
do wykonania inwentaryzacji powykonawczej obiektów
budowlanych ze zmianą klaso użytków
Wykonując inwentaryzację obiektu budowlanego należy ustalić, pomierzyć i obliczyć
wielkość terenu faktycznie zagospodarowanego na cele budowlane - (instrukcja
techniczna G-5 §15 oraz Aneks nr 2 do instrukcji)
Z operatem należy przedłożyć wypełniony przez inwestora wniosek - zgłoszenie zmiany danych
ewidencyjnych- wzór nr 27 do instrukcji G-5. W przypadku wykorzystywania działki na cele
działalności rolniczej dodatkowo uzyskać na wniosku oświadczenie inwestora, iż jest rolnikiem w
rozumieniu przepisów ustawy o podatku rolnym
Dla klas od I do III porównać z załącznikiem graficznym do decyzji o wyłączeniu gruntu z produkcji
rolnej i leśnej - w przypadku rozbieżności z ustaleniami określonymi w załączniku graficznym do
decyzji - zamieścić w sprawozdaniu technicznym powyższą informację.
Dla inwentaryzowanych obiektów budowlanych należy załączyć do operatu arkusz
danych ewidencyjnych budynków -
(wzór nr 23 do instrukcji G-5). Wypełniać pozycje od 2 do 11.
dotyczące ustalenia qranic danej działki.
Powierzchnię użytku budowlanego należy obliczyć analitycznie ze współrzędnych z
dokładnością do 1 m2.
Na mapie inwentaryzacji powykonawczej budynku zaznaczyć kolorem zielonym kontur budowlany i
opisać symbolem B lub B/(R,Ps,Ł,Ls) jeżeli właściciel jest rolnikiem w rozumieniu przepisów
ustawy o podatku rolnym
Do operatu należy załączyć: obliczenia powierzchni konturów, odbitkę z mapy inwentaryzacji
powykonawczej z naniesionym konturem nowego użytku, wykaz współrzędnych punktów nowego
konturu, wykaz zmian gruntowych, arkusz danych ewidencyjnych budynków.
Dla organu prowadzącego ewidencję gruntów i budynków należy załączyć:
Kopię (może być numer) decyzji o wyłączeniu gruntów z produkcji rolnej wraz z załącznikiem
graficznym lub kopię (może być numer) decyzji o warunkach zabudowy i zaświadczenie o
prowadzeniu gospodarstwa rolnego - jako niezbędne do aktualizacji operatu ewidencji gruntów i
budynków, odbitkę z mapy inwentaryzacji powykonawczej z naniesionym konturem nowego użytku,
wykaz zmian gruntowych i arkusz danych ewidencyjnych budynków, wniosek - zgłoszenie zmiany
danych ewidencyjnych.
Dla zamawiającego załączyć: odbitkę z mapy inwentaryzacji powykonawczej z naniesionym
konturem nowego użytku, wykaz zmian gruntowych do kw - które po zaklauzulowaniu zostaną
przekazane inwestorowi.
EFEKT dociekania geodety jak ma wykonać wykaz zmian danych ewidencyjnych po inwentaryzacji budynku, jeśli właścicielem działki jest ROLNIK.
Proszę o komentarz. Co Szanowni Koledzy Geodeci na takie świstki papieru.
No i oczywiście, ze G5 to nie żadna instrukcja tylko
Zarządzenie nr 16 Głównego Geodety Kraju w sprawie wytycznych techniczno-organizacyjnych dotyczących prowadzenia ewidencji gruntów i budynków z dnia 3 listopada 2003r.Ale czy pracownik na etacie inspektora geodezji musi o tym wiedzieć?
Załączniki: Wytyczne PODGiK w Lipnie.JPG (111.6K