geokuba Napisał(a):
-------------------------------------------------------
> nil20 Napisał(a):
> --------------------------------------------------
> -----
>
>
> > Skoro rozporządzenie z 2013r. zakładało, ze
> > dokumenty dla zamawiającego były jednocześnie
> > włączane do zasobu
> , bo tylko o dokumentach
> > znajdujących się w zasobie lub do niego
> > właczanych/wyłaczanych się odnosiło, to klauzula
> z
> > załącznika 5 mogła być nadawana tym dokumentom.
>
> nie doczytałem się, żeby to zakładało. Wręcz jasno
> jest napisane (par. 21), że klauzulę nr 5 stosuje
> się na materiałach dla zamawiającego, których
> kopie znajdują się w operacie technicznym wpisanym
> do ewidencji materiałów zasobu. Czyli inaczej:
> stosuje się na oryginałach - nie kopiach.
A dosłownie to jest tak: "...mapy zawierające wyniki geodezyjnej inwentaryzacji obiektów budowlanych, których kopie są częścią składową operatów technicznych wpisanych do ewidencji materiałów zasobu" i wynika z tego równie dobrze, że w zasobie znajdują się kopie (makietki) zinwentaryzowanych obiektów budowlanych. Więc nie wiem, czy na pewno chodzi o mapy, których kopie są w zasobie
, domyślam się tylko po tym, że nie widziałem tych makiet nigdy. Tyle, że kopii też nie widziałem, same oryginały z odręcznymi podpisami i pieczęciami wykonawców.
Natomiast z tego:
"Rozporządzenie określa:
1) rodzaje materiałów i zbiorów danych gromadzonych odpowiednio w centralnej, wojewódzkiej i powiatowej części
państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, zwanego dalej "zasobem";
2) sposób i tryb pozyskiwania, ewidencjonowania, przechowywania i zabezpieczania materiałów i zbiorów danych w zasobie;
3) sposób i tryb udostępniania materiałów i zbiorów danych z zasobu;
4) wzory klauzul umieszczanych na materiałach gromadzonych w zasobie i udostępnianych z zasobu;
5) tryb wymiany danych między poszczególnymi częściami zasobu oraz między bazami danych zasobu a wykonawcami
prac geodezyjnych i kartograficznych;
6) tryb wyłączania materiałów i zbiorów danych z zasobu oraz sposób ich przekazywania do właściwych archiwów państwowych."
wynika, że rozporządzenie NIE określa postępowania z dokumentami, które nie stanowią zasobu. Te same zapisy są w ustawie gdy wspomina się o konieczności wydania tego rozporządzenia, w art. 40 ust. 8.
Dlaczego zatem w ogóle umieszczono w nim par. 21 i klauzulę 5, która wykracza poza zakres regulacji tym rozporządzeniem, pozostaje tajemnicą lasu. Chyba błędnie, dlatego teraz wymagana jest nowelizacja tego rozporządzenia, w którym ustawodawca wyraźnie się rozpędził.
Ale w sumie to tylko stwierdzenie, że owszem, tą klauzulą opatruje się też dokumenty oryginalne, ale jak i kiedy, skoro nie należą do zasobu - nie wiadomo.
Dlatego rozporządzenie o uwierzytelnaniu na razie sprytnie tuszuje wcześniejszą gafę, na razie wskazując na potrzebę istnienia klauzuli 5, choć niekoniecznie samego paragrafu 21.
> W czym ta treść jest niezgodna z art. 12 b ust. 5,
> i gdzie jest niezgodność jej przybicia na
> materiałach dla zleceniodawcy? Słowa tu nie ma też
> że chodzi o jakąś kopię. O co chodzi, Nil?
Nie chodzi o treść, ona jest ok. Ale jeśli nie złożę wniosku o uwierzytelnienie przez opatrzenie tą klauzulą dokumentów dla zamawiającego, to te moje dokumenty mogą zostać zwyczajnie wyrzucone. Bo nie podlegają przekazaniu wraz z operatem do weryfikacji, jasno o tym stanowi art. 12 ustawy i nie podlegają pod rozporządzenie o zasobach, bo nie są składową zasobu.
Ja nie twierdzę, ze to prawo jest napisane dobrze, ale jestem pewny, że tej batalii w sądzie bym nie wygrał.