Autor:
tommy (---.242.40.164-rev.hti.pl)
geosunset Napisał(a):
-------------------------------------------------------
> To ja coś jeszcze dodam. Szczególnie przy
> obiektach kolejowych ważną sprawą jest zgodność
> osnowy z etapu mdcp z osnową realizacyjną
> zakładaną przy realizacji projektu. Najlepiej
> jeżeli jest możliwość korzystania dokładnie z tych
> samych punktów i współrzędnych. Rzadko taki
> komfort mamy.
> Znam z relacji osób trzecich taką sytuację : mdcp
> w tym osie torów były mierzone z byle jakiej,
> starej aczkolwiek na kolei na tym szlaku
> obowiazującej osnowy.O zgrozo, w razie potrzeby
> kolejne punkty stabilizowano palikami. Po 3 latach
> przyszło do przebudowy linii. Tyle ,że
> przebudowywano tylko tory szlakowe + rozjazdy
> ,innych torów na stacjach nie ruszano. Nowa ekipa
> założyła super stabilizowaną osnowę z satelit ,
> wektorów itd., milimetrowe błędy itd.
> Tyle , że stara i nowa osnowa rozjechały się na
> ponad 20 cm. I co sie stało ? Zabrakło skrajni tam
> gdzie stare tory sąsiadowały z nowymi. Nie wspomnę
> , że nie pasowały w planie styki na początku,końcu
> robót i był problem z rozjazdami.
A wystarczyło na etapie MDCP skontrolować istniejącą osnowę przy pomocy RTN (ile by to zajęło?). Prawdopodobnie owa stara osnowa znajdowała się w międzytorzu a co za tym idzie wypadła na starcie...
-------------------------------------
pozdrawiam
Tomasz Mahrburg
TMG geodezyjna obsługa inwestycji geodezja geodeta Szczecin Pajęczno Łódzkie usługi geodezyjne, modele 3D do maszyn, pomiary terenu (dtm, dsm) z UAV(dron)
Zmieniany 1 raz/y. Ostatnio 2015-03-18 11:29 przez tommy.